PCB design i Mils (tommer) eller MM er?

HI, jeg normalt bruker mm til å plassere komponentene, og gjøre mitt Mål og (PCB størrelse, knapper sted, LED sted, ...). Å bygge nye fotavtrykk sted låter, ..., normalt bruker jeg mils, men jeg tror det er et spørsmål av tog ... NeuralC

[Quote = tobs] Valget av enhetene er også et slags utvalg hva nøyaktighet du trenger. valg av MM, STR, UM (mikrometer) og passende mengde desimaler vil gi deg enten en glatt fungerer eller hele tiden en masse avrundingsfeil som kan påvirke arbeidet ditt mye. for eksempel arbeider i Allegro med STR og 4 desimaler vil hele tiden du gjør en autovoid former gir deg fine resultater, er Allegro konvertere hver X / Y sted inn i en intern database verdi (uavhengig av MIL, MM, UM) som forårsaker svært ofte runde av feil ... Tobias [/quote] det samme gjør PADS!

[Quote = cozkan] mils er så standart på grunn av alle komponenter størrelser og pins er relatert mils. [/Quote] Ikke de nye BGA-tallet, QFN tallet, lok på IPC, alt er referert til mm.

[Quote = cyberrat] bruker jeg MM for plassering av kritiske elementer, for eksempel styre disposisjon, monteringshull etc for ikke å få feil verdier som den mekaniske tegninger er alle i mm nå. Jeg bruker også MM når du oppretter et fotavtrykk (med mindre spec er bare i thou). Så jeg bruker du når du plasserer og ruting. Som for bransjen å flytte over til MM, oh yeah, som jeg tror at når det faktisk skjer. Bare fordi industrien Kjønnssykdommer vil at vi skal ikke bety at vi vil. Lenge leve INCH! : D [/quote] Jeg vet hva du føler og forstår jeg det. Men ikke bekymre deg hvis jeg kommer fra en beregning livsstil jeg klarte å begynne å jobbe og telling den 8. tallet, 16-eller 32 er ... av og Inch vil du gjøre mye bedre enn meg ehrn flytte til metriske verden: du bare telle i 10-årene, ikke er så stor??

Jeg bruker mil som enhet i PCB design, fordi PCB produserer fabrikken meste bruke mil.

Mill er blitt så vanlig nå til dags, men mm er hva vi bør bruke i dette landet, men alle likevel akseptere den engelske måten Mål og. Dessuten er det hva du velger å bruke, både fungerer, og våre verktøy synes å ha noen problemer med å håndtere disse enhetene.

Jeg bruker både mils og mm.mils når jeg trekker pads og mm når jeg `m gjør pcb.Using mils eller mm avhenger bare av manifacturer` s utstyr, fordi de fleste av bedriftene jeg jobbet med vil at drill filen skal være i mils .

Det spiller egentlig ingen rolle været deg design i mils, mm eller føtter. Det eneste som betyr noe er at måleenhetene er tydelig for alle som har å bruke dem og adlyde noen toleranse restriksjoner. Alle viktige eda og cam pakker kan konvertere mellom vanlige måleenheter. Så design i hva du liker og på slutten konvertere hvis det behager kunden.

hei jeg bruke mm mens du oppretter komponent fot-prints som er 0,5 mm, 0,65 mm, 1mm fra hverandre og bruke mils mens ruting dem disdavantage med kombinasjonen av begge enhetene er at du vil ha samtale feil ex, har mil en nøyaktighet på 5: 2 hvor som mm kan gå til 02:04 allegro nå ikke vil tillate deg å endre nøyaktighet mer enn 2 sifre for mils. (Du kan overstyre den ved å sette param drawing_4mils i brukerens preferanser) poenget er at hvis du endrer enhetene nå og da dataene vil ha inconistant målinger langs brettet. en god praksis er bruk mm for komponent skaperverket og mil for styret layout hilsen

begge er ok! Jeg bruker MM samtidig som fot-prints, MIL mens layout

Jeg bruker mils. Noen produsenter bruker milimeters for komponent dimensjoner i sine datablader. I slike tilfeller konverterer jeg mms til mils (hånd / hode / kalkulator 8), deretter bruke mils dimensjoner for nye komponenter i biblioteker. Oh jeg nesten glemte at jeg snakker om ORC * d.

hei hva er happenig er en overgangsperiode fra mils til mm, men fortsatt flertallet av mennesker (inkludert meg) gjør styret layout i mils. Mani

Min erfaring forteller meg at de fleste av chips er utformet i mil-tallet, og det vil være lettere for deg å lage din egen fotavtrykk i mil-tallet. Også overgangen fra mil til mm er ikke vanskelig å oppnå, på denne måten det er ikke så trivielt hvilke tiltak du vil bruke.

hei u kan bruke noen av enheten i henhold til ur bekvemmelighet men forsikre ønsket enhet anbefalt av ur produsenten på tidspunktet for endelig Gerber generasjon. mener mens under pcb design fasen for riste av bekvemmelighet u kan bruke mils. mens Decal gjør velg enhet etter enhet nevnt i dataark. være fleksibel Nikhil

Jeg forstår ikke hvorfor folk bruker inches og STR. Er ikke SI-enheter km, m, mm, um? Så, hvorfor du bruker inches? Jeg vet at USA driver markedsføring, men for hva er standarder? Er en 3 / 8 av en inches bedre å undersant enn 9.5mm? Jeg tror ikke ... Problemet med programmene konvertere mm til mils er fordi de er laget i USA. Kanskje de europeiske konvertere internt mils å mm! : D Og hvorfor sier dere 0,90 nm stepping eller 13um og ikke X mils? Jeg tror at alle bør bruke samme standard. Og hva er en inche? Er dette mer naturlig enn mm? Lengden på inche av hvem, min venn?

Jeg brukte mils, er det enkelt for draw komponenter fotspor! Jeg snakker fra Brasil og jeg tror de fleste pcb designere her bruker mils ... Gorkin.

For PCB plassering og spore ruting, jeg bruker mil fordi pcb produsenten normal referere til denne standarden. For komponent eller fotavtrykk gjør, jeg bruker mm eller tommer fordi det meste av dataarket bruke disse standard måling i sin design. For PCB tykkelse eller stable opp design, normal alle brukte Ounce der det er standard PCB produsenten refererer til.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back