Y
yassin.kraouch
Guest
Jeg ønsker å slå på en stafett med en kondensator, spolen til releet trenger 0,4 W i 10 ms, jeg vet ikke hvordan du skal beregne kondensator i μF for å slå på stafetten
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Jeg brukte to enkle formler: P = V ^ 2 / R og dV = I * t / C Og beregningene er gjort for å gi en verdi for C å starte med siden de er rundet. For eksempel vil 1000 uF kondensator sannsynlig arbeid. Men siste ordet er hva testen gir. Jeg bruker denne teknikken selv med normal releer å spare strøm. Jeg slår på stafetten med en kondensator. Og med en serie motstand mellom Vcc og C, synker stafetten spolen spenning til et nivå som holder stafett på (jeg finner den lave holder spenningen ved eksperiment). Ulempen med denne metoden er at det er ladetid (etter releet er slått av) hvor releet ikke bør være slått på (kondensatoren spenningen ville være ikke høyt nok). Uansett, legger jeg min stemme til ALERTLINKS i å bestemme den praktiske verdien av C ved å eksperimentere. Beregningene bare gi en teoretisk tilnærma verdi som er bedre enn å ha ingenting: wink: Kerim@ KerimF:. Vennligst kan du forklare meg jeg ikke forstår hva du mener