stafett spiral kondensator nødvendig

Y

yassin.kraouch

Guest
Jeg ønsker å slå på en stafett med en kondensator, spolen til releet trenger 0,4 W i 10 ms, jeg vet ikke hvordan du skal beregne kondensator i μF for å slå på stafetten

Hva er spolen stafetten spenning? Kan du måle DC motstand av stafetten spolen?

Prøver du å utsette turn-on med 10ms eller har releet slått-on for bare 10 mS? Alt dette avhenger av stafetten er pull-in/drop-out spenninger, spenningsforsyningen, og spolen motstand og induktans. Vennligst legg inn en skjematisk av hva du har i tankene. Ken

Spenningen i stafetten er 6V, å slå på stafetten jeg har til å opprettholde 0,4 W i 10ms på spolen i stafetten

Er dette en latching stafett? Kan du legge ut en del # eller kobling? Ken

her er en link [url = http://radiospares-fr.rs-online.com/web/p/products/6803760P/] Achetez Relais électromécaniques sur rswww.fr, livraison gratuite le lendemain. [/url]

Du bruker en 5V stafett på en 6V forsyning? Hvordan er du bytte i kondensatoren? Er du sette kondensator i serie eller parallelt med spolen for å slå den? Coil motstand er 62Ω, er supply 6VDC, pull-i spenningen er 3.5VDC (5v stafett). Forutsatt spolen spenningen må ligge over 3,5 V for 10mSec: [url = http://www.bowdenshobbycircuits.info/rc.htm] RC Tid Kalkulator [/url] Ser ut som en 0.22uF kondensator vil gi deg ~ 12 ms, så bør arbeidet. Ken

R_coil = V_coil ^ 2/P_coil = 90 Ohm (stafett typen A06) V_coil = 6V P_coil = 0,4 W La oss anta: L_coil (spole induktans) er relativt liten. V_cap = 6V (litt høyere er bedre) T_dis = 10ms dV_cap = spenningsfall etter T_dis = 1V I_coil = V_coil / R_coil = 67 mA Capacitor utslippet er lineær C = I_coil * T_dis / dV_cap = 667 uF Merk: hvis V_cap = V_coil + V_extra, dV_cap = 1 + V_extra. Dette reduserer verdien av C.

@ KerimF: vennligst kan du forklare meg jeg ikke forstår hva du mener.

Hvis det er for praktiske formål, Experiment det praktisk talt observere resultater på omfang for timing med forskjellige verdier av kondensatorer. Det kan ta mindre enn fem minutter å vurdere de rette verdiene av kondensatoren. Du kan gjerne eksperimentere med ulike realys av samme delenummer for variasjon.

@ KerimF:. Vennligst kan du forklare meg jeg ikke forstår hva du mener
Jeg brukte to enkle formler: P = V ^ 2 / R og dV = I * t / C Og beregningene er gjort for å gi en verdi for C å starte med siden de er rundet. For eksempel vil 1000 uF kondensator sannsynlig arbeid. Men siste ordet er hva testen gir. Jeg bruker denne teknikken selv med normal releer å spare strøm. Jeg slår på stafetten med en kondensator. Og med en serie motstand mellom Vcc og C, synker stafetten spolen spenning til et nivå som holder stafett på (jeg finner den lave holder spenningen ved eksperiment). Ulempen med denne metoden er at det er ladetid (etter releet er slått av) hvor releet ikke bør være slått på (kondensatoren spenningen ville være ikke høyt nok). Uansett, legger jeg min stemme til ALERTLINKS i å bestemme den praktiske verdien av C ved å eksperimentere. Beregningene bare gi en teoretisk tilnærma verdi som er bedre enn å ha ingenting: wink: Kerim

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back