TCL rutiner for RS232 kommunikasjon

K

kukurigu

Guest
Hei alle! Jeg leter etter TCL rutiner for RS232 kommunikasjon - motta, overføre, baud prisutvalget ... Kan du hjelpe meg? Beste hilsen!

Ved hjelp av RS232 seriell port med TCL skriptspråket er veldig veldig enkelt. Tenk at OS vil buffer seriell port også, så enheten som sender data til PC serieporten må levere et linjeskift '\\ n' på slutten av rammen. Rutinene nedenfor vil fungere med både Windows og Linux operativsystemer. Hilsen. Paolo
Code:
 hvis [string lik-nocase $ tcl_platform (plattform) {windows}] {satt overenstemmelse COM1} else {satt overenstemmelse / dev/ttyS0} om {[fange {åpen $ overenstemmelse {r +}} fdin]} {setter stderr "Feil ved åpning av seriell port $ overenstemmelse" etter 2000 exit} fconfigure $ 38,400 fdin-mode, n, 8,1-blokkerende 0-oversettelse binær-buffering ingen

hvis [string lik-nocase $ tcl_platform (plattform) {windows}] {satt overenstemmelse COM1} else {satt overenstemmelse / dev/ttyS0} om {[fange {åpen $ overenstemmelse {r +}} fdin]} {setter stderr "Feil ved åpning av seriell port $ overenstemmelse" etter 2000 exit} fconfigure $ 38,400 fdin-mode, n, 8,1-blokkerende 0-oversettelse binær-buffering ingen [/code]
Jeg ser hva du har gjort .. men kan u vise meg hvordan du gjør dette i vinduet .. fordi jeg tror det abit diffrernt er ikke det.

Hei alle. Hvis jeg ikke feil RS232 full kontroll allerede avilable i latestest utgivelser hvis TCL, for eksempel 8.4. Bare prøv google "tcl / tk" seriell port ..... Du vil finne mye. S.

: D Jeg får en denne feilmeldingen når jeg prøver å åpne com 1 eller com to alt jeg skrev er dette -> satt serial [åpne COM1 r +] og jeg får denne feilen -> permission denied iv fikk windows xp i dont få det: x

Oh så prøver å få tilgang hardware via WinXP ... nei! dvs ikke en veldig praktisk ting å gjøre .. da OS ikke tillater slike ting ... du blir nødt til å innlemme noen ekstra kode ...

dont bekymre bro, iv fast det, jeg dont tror du må legge til ekstra kode, ru at du vet hva du snakker om, føre iv fikset problemet og dens virkelig enkelt som. og actully dens ingen ekstra kode som var nødvendig. bare brukte hodet mitt litt, men takk for å prøve å hjelpe. : D

im har samme problem om tilgang til COM-porten ved hjelp tcl, jeg ber u å fortelle meg hvor u gjorde det, vær så snill, im dø her: cry:: cry:: cry:: cry:: cry:: cry:: cry: : cry:: cry:: cry:

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back