to klokke, hvordan finne ut hvilken frekvens er høyere?

L

littlefield

Guest
to klokke, en er clocka, den andre er clockb Jeg kjenner ikke frekvensen av dem hvis hyppigheten av clocka er høyere enn clockb er utgang '1 'hvordan man implementerer den i Verilog?

telle stigende kantene på hver klokke. Først å nå en forhåndsinnstilt teller er høyeste frekvens. Det kan være andre måter, men det bør fungere, og hvis du vet det grunnleggende om Verilog det skal være enkelt å kode.

er å registrere utgang eller kombinasjon utgang? hvis registrere utgang, noe som klokke bør jeg velge? hvis kombinasjonen utgang, har det glitch

Hi ... tror min løsning kan være enkel ... har en n-bit teller for begge klokkene ... start begge tellerne samtidig ... når overflow inntreffer i ett av telleren nullstille begge tellerne ... den colck som fører til overflow er den raskeste ... dette overflow kunne brukes til å sette en flip-flop slik at jo raskere klokke blir kjent før en annen overflow oppstår ...

Fin idé lordsathish, men ikke du tror ths løsningen er mye areal tidkrevende løsning?

[Quote = master_picengineer] Nice idé lordsathish, men ikke du tror ths løsningen er mye areal tidkrevende løsning? [/Quote] er det en bedre måte som forbruker mindre areal ...?

skape 2 mot, la telleren telle til ti (eller noen tall, men må større enn 2 fordi 2 klokke ikke kan triger samtidig) og deretter sammenligne de to tellere produksjonen verdi å finne ut hvilken en er større. if (clka'event og clka = 1) så cntra

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back