flere SMPS Spenning

M

muhammadali_16

Guest
Hiz. hvordan ru alle? Jeg ønsker litt hjelp angående SMPS. im bruker push-pull terminologi for å lage 12Volts. Jeg ønsker flere utgangsspenninger. +12 V, 5V og 3,5 V. ber fortelle meg noe terminologi for å gjøre dette. thx

Kjære Muhammad Hi Mer informasjon er nødvendig om hva du ønsker å gjøre akkurat, for å tjene best mulig veiledning. for eksempel, hvor mye strøm du trenger og hvor mye rippel for strøm og spenning er akseptabelt for deg, og hvor mye er din inngangsspenning. Beste Wishes Goldsmith

Hiz. hvordan ru alle? Jeg ønsker litt hjelp angående SMPS. im bruker push-pull terminologi for å lage 12Volts. Jeg ønsker flere utgangsspenninger. +12 V, 5V og 3,5 V. ber fortelle meg noe terminologi for å gjøre dette. thx
En måte å oppnå skape flere spenninger fra en enkelt strømomformer ville være å bruke en FLYBACK topologi. Hvis du bruker flere sekundære spoler, kan du gjøre flere utgangsspenninger fra en enkelt inngangsspenning. Pass på, du vanligvis satt opp en utgangsspenning å være din referanse, og alle de andre vil følge det som driftssyklus endringene m / belastning.
flyback-smps-dc-bus-feed-back.png

@ Gullsmed Thx for ur svar. mitt innspill er 24VDC og produksjonen er 12VDC - 15A med 5VDC og 3.3VDC av 100mA for noen ICs. utgangspunktet jeg har ikke noe problem i å gjøre 12VDC - 15A. Hovedproblemet er å gjøre andre spenninger. håper u forstå mitt problem

Kjære Muhammad Hei igjen godt, er det mulig og veldig enkelt. Jeg kan foreslå deg en flue tilbake omformer for dette lavt strømforbruk. det vil være enkelt og økonomisk. du kan bruke en uc3844 eller uc3845 driver ic å bygge ditt mål! Beste Wishes Goldsmith

For enkelhets vil du sannsynligvis vil ha en enkelt kontroller og spole (trafo). Men at ordningen har spørsmålet om "cross-regulering" (en forsyning, eller en oppsummerte produkt av dem, på det meste kan lukke sløyfen betyr kontrollen skal være slurvete for noen). Den andre tilnærmingen er å vurdere den høyeste spenningsforsyningen å være både en primær og en "distribusjon" supply. Her 12V ville være det. Den 5V og 3.3V du kan kalle "punkt laste" forsyninger, og ved lave spenninger kalt ut, kan disse være enkle lineære regulatorer eller svært liten DC-DCS. Du kan ende opp på omtrent paritet, bruker denne ordningen, fordi 24V - 3.3V kommer til å bli en stor ratio og mange DC-utviklingsland ikke fare så godt på høye step-down forholdstall, i effektivitet. Integrert Buck ICs stand> 12V inngang og 1A utgang er ikke så dyrt, og deres størrelse vil bli overskygget av de bytte komponenter og magnetismen for din 12V, 15A primære konvertering jeg forventer.

@ Gullsmed Thx for ur svar. mitt innspill er 24VDC og produksjonen er 12VDC - 15A med 5VDC og 3.3VDC av 100mA for noen ICs. utgangspunktet jeg har ikke noe problem i å gjøre 12VDC - 15A. Hovedproblemet er å gjøre andre spenninger. håper u forstå mitt problem
Bruk en SMPS å konvertere 24V til 12V effektivt, deretter bruke en lineær regulator å ta 12V ned til 5V, og en annen LDO å ta 5V ned til 3.3V. Med det topologi, du bare har ett bytte scene å stri med og minimalt effekttap i dine lineære regulatorer.

Kjære Muhammad Hei igjen godt, er det mulig og veldig enkelt. Jeg kan foreslå deg en flue tilbake omformer for dette lavt strømforbruk. det vil være enkelt og økonomisk. du kan bruke en uc3844 eller uc3845 driver ic å bygge ditt mål! Beste Wishes Gullsmed
mr, hadde jeg et problem med min ferit trafo. det er ikke generert en spenning i det sekundære trafo? hva det forårsaker det?

Kjære pol Hei Hvor mye er din frekvens? og hvordan fikk du teste det? og hva er antall omdreininger? Beste Wishes Goldsmith

Bruk en SMPS å konvertere 24V til 12V effektivt, deretter bruke en lineær regulator å ta 12V ned til 5V, og en annen LDO å ta 5V ned til 3.3V. Med det topologi, du bare har ett bytte scene å stri med og minimalt effekttap i dine lineære regulatorer.
Ja, jeg må være enig her. Hvis 5V og 3.3V skinner hver eneste behovet 100mA, sammenlignet med 12V rail på 15A, deretter bruke en flere output SMPS er sannsynligvis mye mer trøbbel enn det er verdt. Bruke lineære regulatorer av 12V rail ville knapt sette en bulk i den totale effektivitet, og du ville ikke trenger å bekymre deg Cross regulering.

etter en lang forskning, vil jeg ende tre spoling på transformator. Første innspill, andre 12V (høy strøm) og tredje for regulatorer for 5 og 3,5 V. Jeg vet vitenskapen om transformatoren, men vet ikke fly tilbake converter. Kan u poste søknad notat med noen virkelige beregninger og design retningslinjer, som kan virkelig hjelpe meg

etter en lang forskning, vil jeg ende tre spoling på transformator. Første innspill, andre 12V (høy strøm) og tredje for regulatorer for 5 og 3,5 V. Jeg vet vitenskapen om transformatoren, men vet ikke fly tilbake converter. Kan u poste søknad notat med noen virkelige beregninger og design retningslinjer, som kan virkelig hjelpe meg
Jeg vil unngå multiple-output strømomformer ... det kan være mer av en hodepine enn du innser (spesielt hvis 12V aktuelle endringene mye ... det 5V og 3.3V vil endre spenninger som PWM endringene for å kompensere for et bredt spekter av 12V strøm, cross-regulering, @ mtwieg ). For et design-fra-scratch tilnærming, sjekk ut TI.com og bruke WebBench verktøyet. Bruk de foreslåtte design som en baseline. Hvis du går med en 24V-til-12V omformer, får google for Buck konverter design guider og du finner massevis av nettsteder som snakker om den slags omformer. Jeg har ikke en direkte kobling til artikler, men andre kan.

@ Enjuner Thx for ur type svar, men det er mulig ved å gjøre beregningen eneste hensyn til 12V (High Current Output) og jeg tror jeg kan gjøre det enkelt ved å bruke inductors om til frekvens og vanskeligheten removers, YES LM78XX og LM79XX. ...... lol :) @ gullsmed thx for ur svar ur materiale er gunstig for meg kan u også fortelle meg snubber beregningene?? ber plz fortelle meg nøyaktig formel og andre. jeg dont wana gjøre doktorgrad i demper LOL Thx

kan u også fortelle meg snubber beregningene?? ber plz fortelle meg nøyaktig formel og andre. jeg dont wana gjøre doktorgrad i demper LOL
Hei igjen demper, det er mange måter, men jeg vil fortelle deg en enkel måte: bygge din krets uten dempeteknologi og deretter se overreaksjon (svingninger) og måle frekvensen av dem dempet svingninger, og deretter bruke en jordfeilbryter eller RC-nettverk, har en Fo = 1/2 * pi * R * C og F0 bør være om hyppigheten av disse svingninger, og du kan velge kondensator tilfeldig og da vil du finne R, simpelthen (husk at R skal ha høy wattstyrke, men ikke veldig høyt, krever det litt høyere wattstyrke at du kan beregne det bare.) Best Wishes Gullsmed

Kjære pol Hei Hvor mye er din frekvens? og hvordan fikk du teste det? og hva er antall omdreininger? Beste Wishes Gullsmed
Jeg hadde returnere ferrit trafo, tar jeg det fra hverandre av PC strømforsyningen, med pri: sek 12:10. med Wire Gauge 1,25, til generert 12 v: 3 A. hvordan å teste trafo som jeg hadde returnere bra eller ikke??? Jeg måtte måle den med osciloscope, ga jeg den primer 12 spenning, men det er ingen spenning i den sekundære eller output ferrit trafo. Kan du hjelpe meg, kan du ...

hva jeg ønsker å sjekke om transistor, strømmen basis, eller spenningen av transistor eller hva??

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back