flere SMPS Spenning

utdataene transistor genererte firkantbølge. [COLOR = "Silver"] [SIZE = 1] ---------- Post lagt ved 06:57 ---------- Forrige post var på 06:01 ---------- [/size] [/color] ja riktig, utdataene transistor genererte firkantbølge. og neste?

som terminologi ur med?? Jeg mener Push-Pull, halv bro etc. ....

Jeg bruker konverter DC-DC topologi FLYBACK ... problemet er trafo ... hvordan å teste trafo som jeg hadde tilbake, er godt eller ikke?? noen kan hjelpe meg [COLOR = "Silver"] [SIZE = 1] ---------- Post lagt ved 03:36 ---------- Forrige post var klokken 03?: 01 ---------- [/size] [/color] Det er ingen som kan hjelpe meg??

Hei pol, teste den med et oscilloskop og funksjonsgenerator, rett og slett.

hvordan du kan teste det jeg er nybegynner med osciloscope og funksjon generator ...

Hei igjen Kjære Pol har du tilgang til funksjonen generator og oscilloskop?

Hei kjære pol Beklager hvis min setning var ikke klar. hvis du har tilgang til et oscilloskop og en funksjon generator, kan du gjøre under ting: 1 - bruk en kondensator i parallell med INDUCTOR din. (Dermed vil du gjøre tank krets) 2 - deretter gi sinusbølge signalet fra din funksjon generator tvers tank krets (ikke glem å legge en serie motstand med dine innspill.) 3 - måle spenningen over din ut putte (se min vedlegg, vennligst) med oscilloskop din. prøv å endre frekvensen på funksjonsgeneratoren til du ser at spenningen går ned. når spenningen over ut din satte redusert med 3 dB dermed betyr det at frekvensen er din resonansfrekvens. 4 - Følg denne formelen: Fr = 1/2 * pi * ((LC) under radikal) og du kjenner verdien av kondensatoren din og du vet at verdien av resonansfrekvensen og du finner verdien av spole din rett og slett. Merk: Hvis du bruker en stor verdi kondensator resultatet vil få raskere (trenger du ikke å endre inngangsfrekvens svært høy). (Men husk, ikke bruk elektrolytiske kondensatorer, eller hvis du vil bruke dem, bruke to elektrolytisk kondensator i serie bu rygg mot rygg. Lykke Gullsmed

Jeg vil vite at hvordan kan jeg måle at dempet fequency gjennom osciloscope eller andre alternativ. gi meg et eksempel slik at jeg kan forstå det
Hei igjen demper, det er mange måter, men jeg vil fortelle deg en enkel måte: bygge din krets uten dempeteknologi og deretter se overreaksjon (svingninger) og måle frekvensen av disse dempet svingninger, og deretter bruke en jordfeilbryter eller RC-nettverk, har en Fo = 1/2 * pi * R * C og F0 bør være om hyppigheten av disse svingninger, og du kan velge kondensator tilfeldig og deretter du finner den R, simpelthen (husk at R skal ha høy wattstyrke, men ikke veldig høyt, krever det litt høyere wattstyrke at du kan beregne det bare.) Best Wishes Gullsmed

Kjære Muhammad Hei Se nedenfor, vennligst: nå jeg vise deg en bølge skjema med zoom i. Så, hva er frekvensen av disse dempet svingninger? Så jeg har laget en dempeteknologi nettverk for å forbedre disse svingninger. se nedenfor, kan du: Beste Wishes Gullsmed

Jeg vil vite at hvordan kan jeg måle at dempet fequency gjennom osciloscope eller andre alternativ. gi meg et eksempel slik at jeg kan forstå det
Bruk en single-shot-modusen og ta en kant på signalet. Zoom inn på ringing på stigende eller fallende kant. Mål avstanden (tid) fra topp til topp (telle grid mellomrom, og se på oscilloskop sin innstilling for den horisontale aksen ... tid / divisjon), gjøre litt algebra (hint: freq = 1/period), og få målet freq. Hvis du bruker et digitalt oscilloskop bare bruke de vertikale markør funksjoner ... det bør lese ut Δt direkte, og muligens frekvensen også .... som er bare 1/Δt.

min inndataområdet er 24V (jeep batteri) som varierer fra 22V til 36V. og jeg trenger produksjon av 30V. im forvirre at det terminologi jeg kan bruke becz av denne bredt spekter. im forvirre når 30V inngang og 30V utgang, boost transformator bli bukk, er denne fine eller ikke

Hei igjen Du kan bruke hver topologi som kan øke spenningen. f.eks boost converter, vil du kunne stabilisere seg sette på ønsket verdi med en enkel tilbakemeldinger. (Ved boost converter, Vout = vin/1-DC DC = driftssyklus) Best Wishes Gullsmed

så jeg kan bruke SG3525 til denne ting eller foreslå meg noen av PWM-kontrolleren

Prøv å bruke en enkel LM2577 det er boost sjåfør, selv om du kan bruke SG3526N men hvis dine innspill er batteriet, du bedre å unngå å bruke disse IC, på grunn av magnetisk utskeielser. Beste Wishes Goldsmith

har jeg gjorde det, jeg gir innspill funksjonen sinusbølge med 10 V topp til topp en gi r = 1 kohm og c = 104 keramik capasitor. men når jeg måler effekten ved hjelp osciloscop det er ingen spenning, jeg virkelig forvirret.

Kjære Pol Hei igjen Har du endret frekvens? hvis ja, fra det variere opp til hva serien? Beste lucks Goldsmith

Hei igjen 100 kHz, og ut satte tre volt, er at ut putte i filteret? hvor mye er dine innspill? forsøke å øke frekvensen opp TP 2MHz. Beste Wishes Goldsmith

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back